Their swords drawn and mighty laser guns at the ready, Sune, his younger brother and his best friend Sophie regularly embark on epic fantasy battles. Yet as the summer holidays draw to an end, ten-year-old Sune has a different challenge waiting for him in the real world: a new classmate, whose name is also Sune. To his great consternation, he finds the new boy making quite an impression on the others. In fear of losing Sophie to his namesake and nemesis, Sune decides to reinvent himself, with tumultuous consequences. With ample humour and frequent forays into the fantastical, director Jon Holmberg deals with the fear of not being good enough, and the outrageous – but very human – behaviour it can produce.
Born in Sweden in 1974. After graduating from drama school in Stockholm, his main focus was initially on theatre. Whilst producing his own plays, he also began writing and directing for various television production companies, particularly in comedy. Many programmes on which he has worked have been broadcast both in Sweden and abroad. His feature film debut Sune vs Sune screened in the 2019 Generation section.