A school in France. The class is rehearsing a theatre performance: There are words and geometric shapes on the blackboard; Marthe recites a poem, notes are passed around the room, and Daniel’s nose starts to bleed. Everyday events that appear as if in a dream, vague and unreal. Invisible lines dictate the way. Daniel, who is 10, suddenly finds himself alone with Marthe, who is standing in her underwear and doesn’t notice him at first. The encounter is tender but disorienting, and takes place in a kind of vacuum. Meanwhile, something sinister is approaching from outside – something without a name and which the adults always warn them about. It wants to get through the windows and doors to the children.