Actor and BAFTA winner Chiwetel Ejiofor has adapted William Kamkwamba’s autobiographical novel of the same name for his directorial feature film debut, in which he also turns in a compelling performance in the role of the father. A family drama that not only addresses the consequences of climate change and increasing industrialisation, but also reveals the connection between poverty and a lack of education.
Born in 1977 in London, UK to Nigerian parents, he is best known as an actor and has played roles including the title character in Twelve Years a Slave for which he was nominated for an Oscar. He most recently appeared in Garth David’s Mary Magdalene with Rooney Mara and Joaquin Phoenix. Alongside his acting work in the theatre and for film and television, he has already written and made two short films that have screened at festivals. The Boy Who Harnessed the Wind is his debut feature film as a director.