Shadow Circus re-evaluates the audiovisual material that they gathered over the years, and for the first time presents a re-edited version of their documentary, along with photographs, documents, letters, CIA surveillance maps of Tibet, and excerpts from interviews with former CIA agents and guerrilla operatives.
Tenzing Sonam and Ritu Sarin have been working together since their student days in the San Francisco Bay Area. They lived in London for many years working as independent filmmakers, before returning to India in 1996. They are currently based in Dharamshala and Delhi. They have made several documentary films, features, and video installations, which have been shown at international film festivals and in exhibitions. Sarin and Sonam are the directors of the Dharamshala International Film Festival, one of India’s leading independent film festivals.