Born in Mülheim an der Ruhr, Germany in 1946, she is a filmmaker, painter and photographer who studied design in Krefeld as well as painting in Hamburg and Perugia. She has been working in film since 1967 and is co-founder of the Hamburger Filmmacher Cooperative. Her films have screened at national and international festivals and her work has featured in retrospectives at numerous museums and cinematheques.