Steven Soderbergh is a writer, director, producer, cinematographer and editor. He most recently directed the film Logan Lucky and the HBO series Mosaic. He earned the Academy Award in 2000 for directing Traffic, the same year he was nominated for Erin Brockovich. Soderbergh earlier gained an Academy Award nomination for Best Original Screenplay for Sex, Lies, and Videotape, his feature film directorial debut. The film also won the Palme d’Or at the 1989 Cannes Film Festival.