Born in 1944 on the Yamal Peninsula, she has been working with Markku Lehmuskallio since the 1990s. While their initial focus was on documentary film, they have since developed an interest in film-making that dramatises legends and draws on Anastasia’s own experience growing up, with a particular focus on the Nenets. They already screened Seven Songs from the Tundra and A Bride of the Seventh Heaven at Forum and NATIVe.