After Fantastic Mr. Fox, this new work marks Wes Anderson’s second animation film. Once again, the director has created a meticulously detailed universe that functions according to its own unique realities and laws. But even when wicked villains appear and brutally hunt down the four-legged friends, the film remains essentially a fable. Miraculously, we are able to understand the animals, whilst almost everything the humans say is translated for us. Atari and his quirky canine companions King, Duke, Rex, Boss and Chief confront us with those most quintessential of questions that concern us all, namely: ‘Who are we? And who do we want to be?’