Two women meet while leaving a ferry. One seems confused, and declares that she’s lost her memory. All she can remember is her name: Sana. The other woman, Toko, offers Sana a place to stay. The viewer recognises Toko’s house at first glance: It’s the same one where Seri and her mother Kiriko live, albeit furnished slightly differently.
The subtle spookiness of the story, heightened by the ethereal music, is occasionally reminiscent of Kiyoshi Kurosawa, with whom the director studied. But she also cites another influence: At the start of the film, a short burst of Bach’s “Well-Tempered Clavier” is heard. Our House borrows its polyphonic narration from the art of Bach’s fugues.