Born in Braunschweig, Germany in 1983, she spent her school years in Germany and Argentina. She was involved in setting up the self-organised film school, filmArche, in Berlin while also training as an acting coach. From 2008 to 2017, she studied fiction directing at the Filmakademie Baden-Württemberg. Her graduation film, the documentary Ohne diese Welt, won awards including the 2017 Max Ophüls Prize. Her debut feature System Crasher participated in the Berlinale Competition in 2019 and won the Alfred Bauer Award. The film was a national box-office success and received eight German Film Awards and several international prizes. In 2020, she made her first English-language feature, The Unforgivable, with Sandra Bullock in the main role.