The stoic Victor gets into an argument with The Selfie, a member of a youth gang. Soon afterwards, Victor’s dogs are murdered. He arms himself and sets out for revenge, in search of the rival who’s now disappeared without a trace. But the journey proves difficult, taking Victor through Sinaloa, the stretch of land on Mexico’s Pacific coast that a ruthless criminal cartel has transformed into bloody terrain. Violence and death are part of everyday life here. Victor’s journey is hemmed in by an eccentric cast of characters, each of whom reveals a new clue on where The Selfie might be found – until the two rivals finally meet in a brilliant and unexpected finale.
With Los débiles, directors Raúl Rico and Eduardo Giralt Brun deliver a contemporary spin on a the classic tale of crime and punishment, a virtuoso accomplishment that achieves the seemingly impossible: a revenge film in which the need for vengeance ultimately fades into the background. With calm and composed camera work and marvellously droll humour, they have created a road movie extraordinarily rich in atmosphere, featuring striking locales in a fascinating landscape that manages to be two things at once: heaven and hell.
Born in Miami, Florida, USA in 1987. He studied Film and Video at the School of the Museum of Fine Arts at Tufts University in Boston. Los débiles is his first feature film.