Bambitchell is the artistic collaboration between Sharlene Bamboat, born in 1984 in Pakistan, and Alexis Mitchell, born in 1983 in Canada. Working together since 2009, their works have been exhibited at international festivals and galleries and included in a number of publications. The duo recently completed a residency at Akademie Schloss Solitude in Stuttgart, Germany (2015–17) and a fellowship at The MacDowell Colony.