In a collaboration with the artist Rene Gabri and the philosopher Jean-Luc Nancy, an attempt is made to approach the material in a collective manner and make an untimely version of it. For Nietzsche, untimely meant, among other things, something not belonging to the order of the tastes, expectations, and procedures of its time. If the original film was to stage an encounter between the writing and thinking of Nietzsche and the contemporary conditions of life as manifested in the Arab world, then this film stages that encounter in the lapse and disordering, in the historical black hole which has opened up in the ten years since the meeting was staged.