Born in Chiapas, Mexico in 1981, his love of storytelling prompted him to study screenwriting at the Centro de Capacitación Cinematográfica (CCC) in Mexico City. He has written screenplays for films and television and worked in film production. He has also ventured into the medium of print by publishing his first book, ‘The Electrocuted Fish’.