If “Western philosophy” is a pleonasm, how can common epistemes of contemporary thought be decolonised? If black people’s self-hatred in the aftermath of slavery has such a destructive effect, how can this force be weakened? What is the attraction of dystopias, and how does this attraction function in terms of the African continent’s potential? These are just some of the questions so clearly and brilliantly formulated in the workshop that it’s not possible to give simple answers to them. Bekolo documents and assembles scenes from this intellectual summit meeting to create a cinematic manifesto that aims to provoke a response far beyond the cinema auditorium.