Renowned, multi-award-winning Japanese director Kiyoshi Kurosawa’s sedate dystopian science fiction tale about an extra-terrestrial doctor sneaks up on the viewer unawares. The latter intends to steal no less than our human concepts of ‘family’, dignity’ and ‘fear’. Exhibiting an extraordinary flair for the depiction of strange spaces as well as the use of colour and light, Kurosawa relishes constructing set-pieces borrowed from the genres of the thriller, horror film and apocalyptic drama to create his unnerving vision. Based on a mini-series with the same title, Yocho (Foreboding) was also conceived as a companion piece to Kurosawa’s film Sanpo Suru Shinryakusya.