Born in 1979, she graduated from the Lebanese American University in Beirut with a BA in radio, TV, film and psychology. She began her career as a theatre and film actor, went on to direct a short film and a play and has worked on a number of TV documentaries. In 2006 she moved to Qatar to work as a producer and voice artist for the Al Jazeera Children’s Channel.