Wild Relatives loosely links together different narratives and biographies, opening up a space to reflect on biodiversity, resilience, global justice and climate change, as well as disasters caused by human hand and the ambivalent efforts made to overcome them. Beauty and horror lie close together in the Anthropocene, just as they do in this film’s outstanding images.