The world in Marysia Nikitiuk’s feature film debut feels somehow wired; brutal in its moments of reality and yet beguiling as soon as it veers towards the fantastic. Regarded as the wild new hope of Ukrainian cinema, this writer-director has already won the ScripTeast Award in Cannes for her screenplay for Koly padayut dereva.