This Australian director completed a degree in documentary filmmaking at the Victorian College of the Arts in Southbank in 1999. He has been working in the film industry since 1997, first as a freelance editor, later as a producer with his own company, Sutton Grange Films. He was nominated for an Australian Film Institute Award for his editing of Words from the City. Since 2012 he has lived in Darwin, capital city of Northern Territory, where he has been working with Skinnyfish Music, a collaboration which has brought him into contact with the aboriginal people of North East Arnhem Land.