Director Bojina Panayotova assembles archival footage, old family films and interviews to create a multi-layered, at times humorously exaggerated collage of sounds and images about a journey into the past which, once ended, will allow her to make a better start on her own future.
Born in Bulgaria in 1982, she moved to France at the age of eight. Je vois rouge (I See Red People) is her first feature-length film.