In his first feature-length film, Sebastián Schjaer finds intimate images to tell the story of a young woman who swathes herself in winter clothing to keep out the cold and the expectations to which she refuses to subjugate herself. Schjaer carefully unveils the emotional world of his protagonist and all the other characters. Only by peeling back the protective layers is their vulnerability revealed, but also their strengths.
Born in Buenos Aires, Argentina in 1988, he studied film at the Universidad del Cine and then worked there as a professor for five years. He has collaborated as an editor on films by Matías Piñeiro, Martín Rejtman, Pablo Agüero and Gael García Bernal. His short films Mañana todas las cosas (Tomorrow All the Things) and El pasado roto (The Broken Past) both premiered at Cannes. La omisión (The Omission) is his debut feature film.