Born in Schongau, Germany in 1976, the filmmaker lives and works in Berlin and Finland. Between 1996 and 2005, he studied film and painting in Vienna, Helsinki and Potsdam. His video collages and films straddle the border between art and narrative cinema and have been presented in museums, galleries and at film festivals. He has won numerous awards, including the 2013 German Short Film Award. His films have featured a number of times in Berlinale Shorts, most recently Burkina Brandenburg Komplex in 2018.