Thirty-five years after the end of the war, Argentinian artist and director Lola Arias invites veterans to look back – together, either in pairs or in dialogue with the camera. The British and the Argentinians face each other as former enemies, but also form an ensemble, such as when they re-enact a battle scene in an abandoned building that resembles a theatre. Maps, faded magazines, and footage of the surreal sites where combat took place provide visual points of departure and cinematic spaces for their stories of fear – fear of both dying and of killing – and of the repercussions of a war that left its mark on all of them. But Teatro de guerra doesn’t just confine itself to the past: in staged encounters with young actors the same age that Marcelo, Jim and the others were back then, the film also asks how memories are transmitted, and how they live on.