Martín Rodríguez Redondo’s cinematic debut is a tender portrait of youth and initially repressed self-discovery, told with serene understatement, devoid of guiding music. The roar of motorbikes promises both freedom and danger and, although there appears to be no escape from this world, the situation is far from hopeless for at some point young Federico appears on the scene. The images are contemplative and the narrative linear, yet the course taken by the film’s seemingly predictable trajectory is nonetheless surprising. A story based on true events.
Born in Buenos Aires, Argentina in 1979, he studied filmmaking for cinema and television at the Centro de Investigación Cinematográfica (CIC) in the same city. He has been assistant director and producer on numerous documentaries. In 2016 he directed the short film Las liebres which screened at international film festivals and won the short film competition at the Instituto Nacional de Cine y Artes Audiovisuales (INCAA) in Argentina. Marilyn is his debut feature as a director.