Tinder. Woman seeks men. Man seeks women. Everything could be so simple if she weren’t in Israel and the guys nearby that the app suggests in search mode weren’t in the West Bank. Israeli filmmaker Ines Moldavsky makes herself the subject of her investigation. In her work The Men Behind the Wall she crosses these and other boundaries in order to enter into conversation nonetheless. Some of the men show themselves, others read poems aloud – time and again the talk comes back to their needs, their lust, the possibility of sharing that lust. The filmmaker’s aesthetic strategy is that of a double exposure in her search – she experiences the personally unfamiliar physical space in Palestine as well. The conversations oscillate between virtual phone calls and concrete encounters. The artist stands provocatively at an intersection in downtown Ramallah, dressed in a red spaghetti strap dress, outstretched arms balancing a microphone boom in the air. Violence resonates – in the search for a violation of boundaries.
Born in Buenos Aires, Argentina in 1990, she currently lives and works as a video artist, experimental and documentary filmmaker in Tel Aviv, Israel. Her previous film Cold Facts screened at film festivals around the world.