Based on one of Holland’s most beloved nursery rhymes, a funny, fanciful story unfolds about the value of an unusual friendship and the fundamental changes that threaten it. Patterson’s best buddy has big, dark eyes, a super long neck and soft, lightly speckled fur. His name is Raf, he was born on the same day as Patterson and, yes, he’s a talking giraffe. The two friends are about to turn four, which means their first day of school together is right around the corner. At least that’s what Patterson has promised. Alas, the school has a strict ‘no animals allowed’ policy. Bright balloons pop, red rubber boots remain unworn and the evening flashlight signaling ritual goes unanswered.
After studying theatre, film and television at the University of Amsterdam, she worked as a production assistant and assistant director before directing a number of television shows. In 2005 she made her first short film Liefs uit de Linnaeusstraat (From Linnaeusstraat With Love) and dedicated it to her colleague, film director Theo van Gogh who was murdered in 2004. She made her cinema debut in 2008 with the children’s film Morrison krijgt een zusje (Morrison Gets a Baby Sister). This was followed by the Dutch box-office-breaking Mees Kees (Mister Twister) feature film trilogy. Her films have won numerous international awards.