Did Renton really start a family, buy a car and a washing machine as he proclaimed at the end of Danny Boyle’s successful cult film? Or how else did he spend the 16,000 pounds he stole from his friends following their heroin deal? These may be the questions we ask ourselves twenty years later but there is barely time to answer them as Renton’s return to the place that was once his home ushers in a quick-fire succession of events. At first glance much has changed in Edinburgh, but for the friends of yesteryear much has also remained the same. It seems that they have long been waiting for Renton to put in an appearance: whilst the cynical Sick Boy greets him with a punch in the face, Begbie, fresh out of prison and still agile, goes berserk. And when it comes to Spud, the eternal dreamer, Renton finds himself having to save him once again from a final tumble into oblivion. Along with a soundtrack that plays no less of a role in this sequel, the cast of the first film hurtle with break-neck speed through a dark underworld of pimps and prostitutes. And amidst the chaos, Renton continues his search for the meaning of life.