Born in 1977 in Mönchengladbach, Germany, she studied photography and art history in London and film at Zurich University of the Arts. Her first feature-length documentary, Raving Iran, screened in the 2017 Perspektive Deutsches Kino as well as at 130 other international festivals; the film won a number of awards and had a successful cinema release.