Born in 1986 in Northern Sweden. She studied film directing at The National Film School of Denmark and graduated in 2013. Since 2006, she has directed several acclaimed shorts including, Northern Great Mountain upon which her feature film Sami Blood was based. The short premiered at Sundance and has won various awards, such as the Audience Award at Göteborg International Film Festival and Best Swedish Short at Uppsala International Short Film Festival.