Born in Taiwan, her television film Nyonya’s Taste of Life and her short film Sleeping with Her screened at numerous international festivals and won several awards. She is a director and producer and was a member of the jury at the 2013 Golden Horse Film Festival as well as the Taipei Film Festival in 2014.