In his documentary debut, director Rati Oneli provides fascinating insights into a living environment whose bleak industrial ruins appear at once colossal and like a film set. A jumble of clapped out electric wires and aging cable cars runs through the city like the clogged-up arteries of an ailing organism that resists the flow of life in untiring fashion. Mzis qalaqi brings home the ephemeral nature of utopias. In a city where the sun never shines, it’s only the inhabitants that generate warmth. Oneli succeeds in achieving far more than the mining companies are capable of: His camera brings that most valuable of resources to the surface – humanity.