Six-year-old Frida looks on in silence as the last objects from her deceased mother’s apartment are placed in boxes. In a send-off, her friends follow her car on foot waving goodbye. Although her uncle’s family welcomes her with open arms, it’s only very slowly that Frida begins to get used to her new home in the countryside, far away from her native Barcelona. Moments of youthful exuberance give way to ruminative detachment. At night, Frida prays for her mother, who she misses horribly, while during the day she attempts to find her place in this new life. In spite of its summery hues, the serious undertones of this coming of age drama, whose gentle images attempt to come to terms with the consequences of an unpredictable illness, prove to be extraordinarily moving.
The screenwriter and director was born in Barcelona, Spain in 1986 and grew up in a small Catalan village. She studied audiovisual communication in Barcelona and California and then attended the London Film School. In 2015, she participated in Berlinale Talents where the screenplay for her debut feature film Summer 1993 was selected for the Berlinale Script Station. The completed film screened at the 2017 Berlinale where it won the Grand Prix of the Generation Kplus International Jury and the GWFF Best First Feature Award. The film went on to win three Goya Awards and numerous other international prizes.