For Ahkeem explores the cosmos of a young black woman in St. Louis, Missouri, not far from Ferguson, where Michael Brown was shot in August 2014. The film adheres to a strictly personal perspective to recount her upbringing in today’s United States and show the predetermined paths open to her – lined as they are with barricaded brick buildings. But it also reveals Daje’s talent at avoiding the pitfalls of being either a victim or a model student, while evolving into an impressive film protagonist – of a documentary that depicts her complicated life more in the style of a poignant feature than a social reportage.