Born in Budapest, Hungary in 1971, he studied film and television directing at the University of Theatre and Film Arts in Budapest. His films have screened at numerous international festivals and have won several prizes. He has been a member of the European Film Academy since 2007. He was honoured with the Béla Balázs Award of the Hungarian State for special services to the art of film in 2008 and the Pro Cultura Urbis Award from the City of Budapest in 2005.