The search for a way out of a spiral of violence, for a quiet life and emotional security are topics that pervade Japanese director Sabu’s oeuvre. Seamlessly stringing together the rugged vernacular of gangster films with the tender moments of a burgeoning love story, his new work combines perfectly choreographed outbreaks of violence with contemplative cooking scenes and surprising moments of slapstick comedy.
Born in the Japanese prefecture of Wakayama in 1964, he started out as an actor before turning to writing and directing in the 1990s. In 1996 he made his directing debut with D.A.N.G.A.N. Runner (Berlinale Panorama 1997). His films have screened several times in the Panorama and Forum and he has won numerous prizes at festivals, including the FIPRESCI prize in Berlin in 2000 for Monday. In 2015, his film Ten no chasuke (Chasuke's Journey) screened in the Berlinale Competition.