This films peers into the workshop and personality of this famous Swiss painter and sculptor, two years before his death. In his fifth film as a director, actor Stanley Tucci shows the artist with all his strengths and weaknesses and relates the chaos of his artistic output, doubts, and courageous ability to destroy and begin afresh. We are observing a genius at work. Tucci’s screenplay is based on James Lord’s biography ‘A Giacometti Portrait’.