They took their band name from an Angela Carter short story. In the summer of 2015, Ellie Rowsell, Joff Oddie, Joel Amey and Theo Ellis take their band Wolf Alice on tour through Great Britain and Ireland, to promote their seductive, darkly euphoric debut album ‘My Love is Cool’ – and find themselves confronted by sudden fame. Director Michael Winterbottom accompanies the band and observes the realities of life on tour from the perspective of a new member of the crew: from the energetic interplay between the band and its young audience and the moments of ecstasy on stage, to the exhaustion backstage. In time, the relationships between the travellers are also brought to light – with a few surprising turns.