Julia Murat playfully explores two lovers’ desire to belong. Their past and their longing for each other begin to challenge both their artistic identities as well as their identity as a couple.
Born in Rio de Janeiro, Brazil in 1979, she studied graphic design at the Universidade Federal do Rio de Janeiro as well as screenwriting at the Escola de Cinema Darcy Ribeiro. Her documentary Dia dos pais premiered at the Cinéma du Réel festival in Paris. Her debut feature film HISTORIAS que só existem quando lembradas (Found Memories) premiered at Venice and went on to win 39 international awards including Best Film at Abu Dhabi, Sofia and Lima film festivals. Pendular is her second feature film.