Jeamin Cha was born in 1986 in Seoul, South Korea, where she lives and works as an artist and filmmaker. She graduated from the Korean National University of Arts in Seoul (BFA) and Chelsea College of Design and Arts in London (MFA). She has held solo exhibitions and been part of numerous group exhibitions.