Tecno brega is the name of a music style from the north of Brazil: The music is produced and distributed at low cost and without any regard for copyright law. Music consumers assert themselves as producers, passive is transformed into active. The region characterised by poverty and restructuring has acquired a new and sexy self-confidence. Parties are a part of the distribution process, music videos are another. The pictorial world of the videos, which are largely shot in immediate living environments, is characterised by kitsch texts and depict unattainable dream worlds.