After her foray into the realm of serialised drama, Agnieszka Holland returns to the big screen with a subversive thriller. Pokot is set in a landscape of changing seasons; however, the wild beauty of the countryside cannot hide the corrupt nature, cruelty and stupidity of the people who live there. Deeply rooted in the reality of rural Poland, the film is as anarchic as its heroine, and boldly mixes genres – from humorous detective story to exciting eco-thriller to feminist fairy-tale.