Born in Darmstadt, Germany in 1960, he studied film at the University of Fine Arts Hamburg and also in Bologna between 1981 and 1987. He has since worked as a freelance writer, journalist, director and producer of film and television. In 1994, he founded his own production company, Galeria Alaska Productions. Between 2007 and 2010 he was editor-in-chief and deputy director of programming at TIMM TV channel. A number of his films have screened in Panorama, most recently Mein Wunderbares West-Berlin (My Wonderful West Berlin) in 2017.