At Elske Pia spins a fictional tale that is based on Pia’s real life and is embedded in her everyday routines. With gentleness and lyricism, Daniel Borgman allows his protagonist’s thoughts, dreams and wishes to inform the story. An impressive hybrid film shot on 16 mm, a declaration of love to Pia.
Born in Dunedin, New Zealand in 1981. He studied Film at Otago University in New Zealand before he started studying at the Danish film school Super 16, his graduation project being an experimental live film/theatre/happening, entitled "How to Say Goodbye". At Elske Pia ist his second feature-length film.