Born in Rize, Turkey in 1980, she studied law at Marmara University in Istanbul but never practiced as a lawyer. After working as a writer for television and a DJ at a radio station, she started to produce, write and host a TV show about cinema called ‘En Heyecanlı Yeri’ in 2003, which ran for almost ten years. She has also written film reviews for online and print media. Her short films have screened at various international festivals. Kaygı (Inflame) is her feature film debut.