Alvy Singer, a Jewish comedian and New Yorker, has been on the psychiatrist’s couch for 15 years. Here, he is busy analysing his relationship with singer Annie Hall. In flashbacks, we get a glimpse of the childhood he experienced as traumatic. So it is no surprise that the highly-talented and precocious child, after a mediocre career as a stand-up and two failed marriages, is now in a midlife crisis. He finds a charming, screwed-up opponent in “polymorphously perverse” Annie Hall. What a shame that their cinematic, culinary, literary, erotic and social needs diverge more often than not ... In loosely-constructed scenes full of gags and pithy one-liners, Woody Allen, with his star Diane Keaton, created a putative self-portrait, in which educated cinema audiences all over the world could recognise themselves. The use of modern estrangement effects, such as clips from TV shows and comic strips, also made the movie a tour de force of filmmaking. Annie Hall won four of the five Oscars it was nominated for; only Woody Allen himself failed to garner the Best Actor statuette. – World premiere of the digitally restored 4K DCP version.