The Overlook Hotel in the Rocky Mountains is a gigantic building with several hundred rooms. It is closed in the winter, and teacher and aspiring novelist Jack Torrance has been hired as the off-season caretaker. He moves into the enormous lodge with his wife Wendy and son Danny. It becomes clear that the family is in for trouble when Danny, who has telepathic abilities, has visions of blood pouring from the hotel’s elevator, and of two murdered young girls. Soon, Jack starts seeing things too. When he hears the whispers of his predecessor, who apparently murdered his wife and two young daughters while caretaking the Overlook, Jack grabs an axe ... In the same way that fatal events prove the “empty box” of the hotel to be alive, so the inner conflicts that afflict the family happen under entirely conventional clothing. Jack wears ordinary flannel shirts and Wendy is an aging hippie who dresses Danny in home-made sweaters. The childish, naive “Apollo 11” pattern on one of them had Kubrick pundits wondering if the film was secret confirmation of their theory that the director had staged the moon landing.