It is 1979 and Don Michael Corleone wants to go straight. He has founded a charity to help the poor, has a church order bestowed upon him and gets involved with the Vatican bank. But his nephew Vincent is not onboard and feuds with a New York mafioso, leading to a clan meeting ending in a bloody assault. In Sicily, Michael learns that his backers are members of a secret order who are trying to thwart his cooperation with the Vatican. When they murder the new Pope, Michael is forced to act ... The dark lustre of the House of Corleone is largely dictated by the muted colours Milena Canonero has chosen for the family’s costumes, with heavy fabrics and leather being her preferred textiles. She designed similar costumes, albeit considerably more rustic than those of the Corleones, who wear Prada or Verri, for the singers performing “Cavalleria rusticana” in the film. Thus Canonero’s designs played a key role in the stylistic glissade between the bloody ending of the stage opera and the Grand Guignol finale of the Godfather trilogy on the steps of a Sicilian opera house.