Completed in four weeks of feverish writing in the autumn of 1946, Hans Fallada’s (1893–1947) last novel memorialises Otto and Elise Hampel who resisted the Nazis between 1940 and 1943 and were beheaded for their actions. The novel – which has been adapted for the screen several times – is regarded as an authentic testimonial of daily life in Berlin under the Nazis. A quietly persuasive eulogy to human courage and dignity in an atmosphere of surveillance and intimidation.