“I think fifteen is gonna turn a corner. It’s gonna be so awesome. It’s gonna herald the dawn of a new era. Or something like that.”
Greta is 14 years old and has just moved to a new town with her family. It’s tough, but at least she’s found a soulmate at her new school: Elliott is an outsider like her, he’s funny and sweet, maybe a bit childish too, and he wants to be her boyfriend. Her sister has already made it: she lives her own life. It wouldn’t be so bad if her parents hadn’t got it into their heads to throw a surprise party for her. Given the choice, Greta would simply run away. In the mysterious forest behind the house lurk strange creatures and Huldra, the fearless warrior. A weird and wonderful coming of age tale, absurd and eerie, terrible yet lovely – just like the life of a 14-year-old when everything around is changing.